bg-image

Jägermeister Manifest lanseras i Sverige

Henning Madea, Head of Global Innovation & Design och en av personerna som lett utvecklingen säger att ”Manifest är ett tillkännagivande av varumärkets historia, vår attityd och vår inställning”.

Den utarbetade extraktionen av mer än 56 ingredienser från hela världen, den dubbla mognadsprocessen på små och stora ekfat i över 12 månader och 38% alkoholhalt samlas för att för att skapa en nyanserad komposition som omdefinierar krydd- och örtlikörer.
Manifest är en rik och robust blandning av smaker. Man finner även något söta toner av anis och torkad frukt som sedan ger plats åt diskreta och aromatiska bittra toner, som i sin tur rundas av med toner av vanilj och ekfat.

Den nya genomskinliga glasflaskan har ett Jägermeister-emblem som applicerats för hand. Detta förstärker super-premiumlikörens kopparfärg. Jägermeister Manifest serveras bäst något kyld.
För Michael Volke, styrelseordförande i Mast-Jägermeister SE, fångas produktens natur bäst i vad den förmedlar. ”Med Manifest står Jägermeister än en gång ut genom att våga vara annorlunda och ändra reglerna. Denna nya produkt gör oss till världens första alkoholproducent att definiera super-premiumkategorin i ört- och kryddlikörsegmentet”. Endast 60 000 flaskor kommer att produceras under det första året.

Medlemmar av Hubertus Cirkel, ett internationellt nätverk av bartenders, utförde de första blindprovningarna. Deras reaktion var överväldigande positiv!